"Підтримати"
Новини
Всі новини

Як живуть люди в світі: Туреччина, Карійська стежка. Особливості подорожей в пандемію

23:55, 30 травень 2021
1 835

Пандемія досить істотно змінила якість життя людей в світі. Особливо постраждав туризм. Люди-то вже давно звикли пересуватися без всяких обмежень, намічати маршрути і ними слідувати. А тут - маса заборон, небезпека зараження, карантин і неможливість виконати свої мрії. І все ж людство поступово приходить до тями і потихеньку налагоджує старі маршрути, тільки вже з урахуванням сучасних реалій.

Наш давній автор, фотограф з Білої Церкви Василь Мартиненко може похвалитися тим, що за його спиною - не сотні, тисячі кілометрів морських доріг: декілька років він працював на круїзних лайнерах і побував в чималій кількості країн Західної півкулі. Поїздив і Україною. І ось прийшла черга і Європи. На цей раз - похід Карійською стежкою в Туреччині. Пішки, з рюкзаком за плечима, як справжній турист.

- Якось вийшло, що в таких походах я ніколи не був, тим більше в Туреччині. А друг сказав, що варто спробувати. Карійська стежка - це піший похід узбережжям Егейського моря, і наша весна там, в Туреччині, - це взагалі навіть літо за нашими мірками. І ми вирушили в тур. Купили під дати походу квитки, відправили заставу і зробили головне - тест на коронавірус, без цього нас би не випустили з України і не впустили б до Туреччини. Група складалася з 19 осіб. Компанія зібралася різношерста. Я чомусь думав, що будуть люди одного, приблизно, віку, але насправді були навіть діти! Так, деякі туристи відправилися цілими сім'ями. Наймолодша була семирічна дівчинка. Але оскільки переходи були організовані в розрахунку на різновіковиий склад, всі справлялися з денним маршрутом. З нами була навіть собака!

В середньому ми по пересіченій місцевості (іноді по дорогах) проходили в день 10 кілометрів. В цілому за 10 днів пройшли близько 65 кілометрів (ми з другом сміялися, що майже дійшли від Білої Церкви до Києва). Тричі зупинялися на цілий день і могли ближче познайомитися з місцевими красотами, відпочити і навіть - найсміливіші - скупатися. Хоча, чого найсміливіші? Вода - 22 градуси! Цей похід - одна з секцій Карійської стежки, знаменитого туристичного маршруту, який простягається аж на 830 кілометрів. Вона, переважно, йде по узбережжю, тому море у нас було завжди поруч, та й стоянки у нас були на березі. Берегова лінія маршруту дуже зламана. Ми крокували по камінню, пробиралися через старовинні руїни, рухалися вздовж лінії прибою, обходили скелі. Похід не був виснажливим - у нас був час і на те, щоб побачити все навколо.

А подивитися було на що. Прекрасні пейзажі, заходи і світанки, бездонне зоряне небо, приголомшлива тиша і чудове повітря... Тут дуже багато стародавніх руїн. В основному, грецьких поселень. Деякі стіни збереглися так добре, що здається, що не дві тисячі й більше років минуло, а лише якихось півстоліття.

Що цікаво, туристична стежка в деяких місцях проходить прямо через житлові двори, і нікого це не дивує. В античному місті Кнідос, який був значущим місцем маршруту, і де ведуться археологічні розкопки, ми побачили залишки міських будівель і стін, безліч амфор і прямо-таки відчули дух часу. А на одній з покинутих дач ми потрапили в сад: оливкові дерева, мигдаль, інжир, виноград - там було так гарно...

У травні природа в цих місцях Туреччини дуже ніжна і квітуча. Тут не потрібен фотошоп для знімків - все настільки яскраве і прекрасне. Дощів не було, хоча на небі часто з'являлися хмари.

В цілому було комфортно йти - до 25 градусів, але в останній день було вже цілих 30! Але це був день відпочинку, ми були біля моря, нікуди вже не йшли

Я вважаю, похід вдався. Мінімальна кількість речей (все - лише найпотрібніше), хороший кухар (харчувалися ми, як правило, загальним столом), цілком гідно проявили себе всі учасники походу, хоча до цього ми не були між собою знайомі, крім тих, хто з кимось приїхав. Це не рекламна стаття, тому я не назву організаторів, але подяку їм від себе і свого друга передам. Ні на секунду не пошкодував, що поїхав. Тепер з'явилася нова ідея: спробувати в тій же Туреччині відпочинок по типу «все включене». І порівняти, що ближче серцю. Правда, мені кажуть, що порівнювати не варто. Значить, і не будемо порівнювати, а просто - далі пізнавати світ.

Василь Мартиненко, Біла Церква, для InfoKava

фото автора

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Twitter.

Ctrl
Enter
Если вы заметили ошибку в тексте